Misselijkheid

Misselijk doordat je te vet of iets verkeerds gegeten hebt?
- Eet absorberende dingen als wit brood, rijst, rijstwafels of neem koolstoftabletjes.
- Drink een glas cola in langzame slokjes. Cola neutraliseert en zorgt tegelijk voor wat pep door de suiker en cafeïne.
- Eet een augurk. Het zuur van de augurk helpt het vet verteren.
- Neem een glas water met een theelepel zuiveringszout.
- Gember. Eet (geraspte) gember, drink gemberthee of kauw op stemgember.

Bij wagenziekte, zwangerschapsmisselijkheid e.d:
- Zorg voor frisse lucht.
- Zorg voor afleiding. Hoe meer je denkt aan de misselijkheid, hoe misselijker je wordt. Placebo's bij wagenzieke kinderen (als je dit armbandje om doet word je niet misselijk) kunnen soms verrassend goed helpen.
- Kijk naar buiten als je in de auto/trein/vliegtuig zit. Zodat je hersenen weten dat je in een bewegend ding zit. Ga niet lezen of op je telefoonschermpje turen. Zorg dat kinderen goed naar buiten kunnen kijken. Met een te lage stoel kunnen ze de beweging van de auto niet waarnemen.
- Eet licht verteerbaar voedsel.
- Zorg dat de maag altijd gevuld is. Met een lege maag word je sneller misselijk.
- Neem een kauwgom, pepermuntje of drink muntthee.